Histoires
HOW ELLA AND JOYCE ARE ADVOCATING FOR THEIR RIGHT TO EDUCATION
Lire la suite
-
LA CONFIANCE POUR APPRENDRE : L'HISTOIRE DE VICTORIA
Victoria est une enfant de neuf ans, brillante et déterminée, qui rêve de devenir médecin. Victoria sait que pour réaliser son rêve, elle doit réussir à l'école. Elle est capable de le poursuivre grâce au soutien de Tumaini, son enseignante formée par Right To Play, qui utilise le jeu dans la salle de classe pour faire de celle-ci un endroit attrayant et inclusif pour les filles et les garçons.
-
TROUVER L'EXPRESSION DE SOI PAR LE JEU CRÉATIF
Pour de nombreux enfants palestiniens, la menace permanente de la violence et des conflits a eu un impact émotionnel important. Les jeux spécialement conçus pour aider les enfants à se sentir maîtres de leurs actions.
-
COMMENT PETER S'EST REMIS A APPRENDRE
Peter ne pouvait pas s'offrir une école adaptée à son handicap. Cela signifiait qu'il n'allait pas du tout à l'école. Grâce à l'aide du comité d'inclusion scolaire formé par Right To Play, Peter est de retour en classe, apprend et joue avec ses camarades.
-
A BIGGER LESSON THAN WINNING: HAITHAM'S STORY
Haitham is a coach in the Palestinian Territories teaching children lessons that go far beyond the pitch, such as respect for others, team spirit, and the dedication it takes to find the best in themselves.
-
CULTIVATING CREATIVITY: DELICE’S STORY
Delice hasn’t always been confident sharing her writing with others. When she started attending a Reading Club just under two years ago, she wouldn’t have imagined reading out loud, let alone reading something she had written herself. But with the support of volunteers trained in Right To Play’s experiential approach to literacy, Delice can let her creativity shine.
-
HOW ARFAANA IS CHASING HER DREAM
Originally from Quetta, Arfaana's family moved to Karachi in search of a better life. But in Karachi, as in many other places, her teachers thought it was more appropriate for girls to study arts instead of science. Using skills she learned in the GOAL program, Arfaana studied harder in science and advocated for herself so her teachers would have no reason to not let her study.
-
HOW FATIMA KEPT HER REFUGEE FAMILY STRONG
Fatima’s family is one of the millions that have been profoundly affected by the Syrian Civil War. For the past seven years, she has been the primary caregiver for her two granddaughters. But Fatima was worried that the girls were becoming more distant, especially after lockdowns began.
-
CONNECTING HEALTH AND EDUCATION: ESPERANCE'S STORY
The My Education, My Future program is providing opportunities for girls in Tanzania and Burundi to learn about sexual health, and help keep young refugees like Esperance in school.
Soutiens leur essor
Votre soutien crée des opportunités là où elles sont le plus nécessaires!
Faites un don